Thursday, November 06, 2008

Grej



Jahapp, nu har vi skrivit nästan en sida på vårt xjobb. inledning, problemformulering och sånnt. Det här kommer nog gå bra.

Jag har haft bananflugeinvasion. Eller egntligen så är det ju så att jag har odlat fram dom själv. Hur som hellst så har jag kommit på ett sätt att döda dom. Jag har en sån där glas-ketchupflaska som är slut men odiskad som jag märkte att dom gillade. Så när dom sitter och smaskar ketchup för glatta livet så sätter jag på korken och slänger in flaskan i frysen. Sedan efter ett tag så ut med flaskan så nya bananflugor kan få smaka. Efter ett par ommgångar i frysen är det ofantligt många bananflugor i flaskan. Det ser faktiskt riktigt äckligt ut. Men det är väldigt få bananflugor som flyger omkring nu iaf.

Och så en sista sak. Jag ska resa! till münchen och hälsa på B den i slutet på nov. Det ska bli kul.

Nu ska jag på Bönegrupp nästan där foto är taget. Fotot är ifrån utanför buråskyrkan för två veckor sedan. Jag ska till liljeforsgatan (det ligger nära).

3 comments:

Helena said...

Vilket fint foto! Det var verkligen dödsfint. *Beställer en inramad förstoring till födelsedagen tex*

Man kan göra en bananflugebassäng också. Blanda lite vin alternativt en slatt vinäger, saft eller nåt annat sött och en liten droppe diskmedel. Smaskens tycker flugorna och sjunker belåtet till botten!

averater said...

tack för kommentar och tips. får väl se vad du ska få på din fölsedag.

Anonymous said...

jag är från djurens rätt och tycker att varje bananfluga bör få ha ett värdigt liv......skoja bara kusinsimon här. ni är så sköna. fina idéer. det märks att ni har umgåtts med bananflugor under lång tid haha.