Friday, March 20, 2009

krock

I morse blev jag påkörd på vägen till jobbet. Han som körde på mig hade väjningsplikt ock körde så sakta så jag trodde han hade sett mig, men det hade han inte. Krocken var i väldigt låg fart men jag bankade i axeln i asfalten ganska hårt ändå. Han som körde på mig stannade och så fick jag skjuts med han till skolan och så bytte vi kontaktuppgifter.
På skolan gick det ganska bra (hade bara två lektioner). Och sedan åkte jag tillbaka till cyckeln. Då busslinjerna som går där är ganska fulla så fick jag inte ta med den. Då är det bra med en snäll syster som jobbar i närheten (väldigt nära just då, bara uppför gatan) som kunde köra mig och cyckeln till en cyckelreparatör.
Ungefär samtidigt som jag åkte till cyckeln så fick jag mer ont i axeln så när jag kom hem ringde jag vårdcentralen som skickade vidare mig till ett sånt där privatläkarställe. När jag kom dit hade jag riktigt ont även när jag inte rörde armen. Efter nån timmas (kanske, det kändes som mycket mer) relativt plågsamm väntetid så blev jag kollad av en läkare som trodde att det nog bara var sabbade senor. Han skrev ut voltaren (som egentligen heter nått annat krångligt) och panodil. Sedan iväg till apoteket. Panodilen som blev alvedon tog jag innan jag gick ur butiken men voltarenen (som alltså inte heter så) var man tvungen att ta tillsammans med mat. Men den har jag tatt nu.
Nu precis tänkte jag på att jag faktiskt inte har ont längre (fast jag använder iof inte armen).
Snart ska jag till en kompis på middag. Undrar hur det ska gå. Hoppas det inte blir nått segt kött som måste skäras så att jag kan klara mig med bara en hand. Fast det kanske inte är jättelätt ändå eftersom det är högeraxeln som åkte på smällen. Hela detta inlägg har jag alltså skrivit med bara vänstern. Det är ganska jobbigt och det blir många stavfel men går ändå förhållandevis bra. Detta inlägg är ju ett av de längsta jag har skrivet.
Cyckeln gick det sådär för. Kanske klarade sig ramen men cyckelreparatörmannen gissade på mellan 3-8000kr för att reparera, där 8000 är om ramen är paj, för då blir det till att köpa ny cyckel.

Nu ska jag plocka undan fikat jag hade för at få äta voltarenen (som alltså forttfarande har ett annat riktigt namn jag inte orkar kolla upp, asken ligger ju säkert en och en halv meter bort).

4 comments:

elsa said...

ååh, hu så läskigt! ät mycket voltaren, skölj ner med öl. Du vet väl att öl är som mat? en mörk öl är som en hel brödlimpa, det har jag hört...

jag är glad att det inte blev värre iaf :) tänk om du hade dött! huu så ledsen jag skulle bli.
men nu är det helg iaf! wiee

kram
(ja, jag har redan druckit min första öl)

Helena said...

hu ja. hoppas det blir bättre i axeln, du kan ju inte slå eleverna med bara en hand =)

Arne said...

Det låter ju inte så kul. Hoppas det läker snart.
Det är ju inget vidare om du inte kan slå eleverna ordentligt hur ska dom då lära sig något???

averater said...

tack för era fina kommentarer. jag mår mycket bättre i axeln nu så det ska nog inte vara några problem slå eleverna denna veckan heller.